Dag 13: Helemaal zen met Tai Chi - Reisverslag uit Hangzhou, China van Plienopreis - WaarBenJij.nu Dag 13: Helemaal zen met Tai Chi - Reisverslag uit Hangzhou, China van Plienopreis - WaarBenJij.nu

Dag 13: Helemaal zen met Tai Chi

Blijf op de hoogte en volg

31 Augustus 2015 | China, Hangzhou

Omdat onze trein al om 09:19 ging, stonden we om 07:30 op, en waren we om 07:50 bij de bapaozaak naast het hotel. Ik haalde een groentebapao, maar de vleesbapao’s zagen er ook echt heel goed uit. Nadat iedereen ontbeten had liepen we naar de bus, die vrij snel kwam, en om 08:30 waren we op het station. Daar konden we eerst niet zitten door een asociale Chinees die in slaap was gevallen en drie stoelen bezet hield (we hoopten stiekem dat ze haar trein daardoor zou missen, gemene wij!), maar uiteindelijk konden we toch zitten en deden we woordzoekers in Renee’s puzzelboekje. In de trein zat ik ook naast Renee, dus deden we samen nog meer puzzels, waarna ik in slaap viel en zij aan een ongelofelijk moeilijke sudoku begon.
Rond 11:00 kwamen we aan in Hangzhou, maar op een ander station dan eerst, we waren namelijk op Hangzhoudong, het Hangzhou-oost als het ware. Ik had heel mooi de route uitgezocht, maar mijn telefoon was uitgevallen en ik was zo slim geweest mijn screenshots niet door te sturen, dus daar hadden we niets meer aan. We namen een metro richting de campus waar we een half uur instonden en probeerden daarna een bus te vinden naar de campus. Dat bleek echter niet mogelijk, dus namen we maar een taxi (die zijn hier nog steeds spotgoedkoop).
Toen we rond 12:00 bij de campus aankwamen gingen we gelijk boodschappen doen en lunchen: er zit een leuk noodleszaakje in het winkelcentrum van de supermarkt, waar ik noodles in pindasaus had, het was echt heel erg lekker! De noodlessoep van Eva en Renee was wat minder, maar de groentenoodles van Boukje waren ook echt superlekker: die ga ik zeker nog een keertje nemen!
Om 14:00 begon de volgende les: Tai Chi! Dat is bewegen om in balans te raken en gezond te blijven. Het is geweldig! Het lijkt op dansen en je moet allerlei moeilijke pasjes en volgordes onthouden, maar het is ontzettend leuk om te doen, zeker met een groep Nederlanders die het allemaal niet kunnen (behalve Anouk, die blijkt een natuurtalent te zijn en mocht het zelfs voordoen!). Het vaakste moest je een bal maken tussen je handen en een keertje doen alsof je een boom tussen je handen laat groeien, die ik na een tijdje echt voelde groeien! We hebben ontzettend gelachen, maar naar een tijdje had ik het wel onder de knie, behalve het laatste onderdeel: je maakt rondjes met je armen terwijl je op bepaalde momenten (linkerhand voorbij 6 en 12 op een klok) met je benen bewoog. Als de docent het voordeed zag het er heel gaaf uit, maar bij ons helaas niet.
Daarna was ik ontzettend moe, dus ging ik met Daphne en Bas op de campus eten en maakte ik me klaar om te gaan slapen. ‘Helaas’ was het zo gezellig op de kamer van Daphne en Anouk dat ik daar met Renee, Boukje, Daphne en Eva nog urenlang Hanabi en Love Letter heb gespeeld. Daarna was het weer rond elven en was het tijd om te gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 6845

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 18 September 2015

China en Hong Kong 2015

Landen bezocht: